Saturday, August 22, 2009

Aum na tybetanskich wisiorach z Nepalu.

Symbol Aum - zapisywany rowniez OM - jest mistyczna sylaba w Hinduizmie i Buddyzmie. Oznacza poczatek swiata, jest to dzwiek, ktory towarzyszyl narodzina naszego Wszechswiata. Jego graficzny zapis rozni sie w wielu krajach.

Symbol Aum w tybetanskim alfabecie na wisiorze zdobionym turkusem i koralem.

Tybetanski Aum na wisiorze z kosci jaka.

Znak OM w pismie Dewanagari, uzywanym w Indiach i Nepalu.
Wisiory z Nepalu ze znakiem Aum sa uwazane za przynoszace szczescia.


3 comments:

  1. Piękne te wisiory. A jeśli jeszcze szczęście przynoszą....

    ReplyDelete
  2. Piękne i do tego z dodatkowym znaczeniem ...

    Wczoraj kupiłam przepiękny metalowy, bogato zdobiony krzyż koptyjski i zdziwiłam się kiedy usłyszałam od muzułmanina związanego ze sztuką, że nie jest on typowo koptyjski lecz z afrykańskimi wpływami. Niestety nie potrafił powiedzieć mi nic więcej. Próbuję coś znaleźć w internecie, ale na razie bez skutku. Czy spotkałeś się z tym tematem?
    Zamówilam książkę w Polsce która być może pomoże mi "ugryźć" temat, ale zapewne dostanę ja za miesiąc - dwa ;(

    ReplyDelete