Tuesday, October 17, 2023

Życie nomada cyfrowego w Azji

Po trzech latach sadzenia drzew na ranczo wyruszyłem w świat aby prowadzić ponownie życie nomada cyfrowego.
Jezioro Toba miało być moim pierwszym, dłuższym przestankiem w wielomiesięcznej podróży po Azji.
Właśnie w Północnej Sumatrze, miejscowość Tuk Tuk potraktowałem jako jedną ze swoich potencjalnych baz.

Brzeg jeziora Toba spełniał moje główne założenia -

dobra pogoda,
niskie koszta życia,
ciekawa okolica,
mili i sympatyczni tubylcy,
czyste powietrze.

Mieszkając w Azji Południowo-Wschodniej od ponad 18 lat próbowałem unikać zawsze ekstremalnych warunków pogodowych - ponad 40 stopniowych upałów w Tajlandii lub pory deszczowej na wyspie Bali. Udawało mi się to ze zmiennym skutkiem. W końcu lata doświadczenia zrobiły ze mnie eksperta.
Nastał czas na zebranie owoców tej wiedzy 😁


Poranek w domku nad jeziorem.


Moja baza nad jeziorem Toba.


Codziennie temperatura powietrza oscylowała wokół 25 stopni Celsjusza. 
Jezioro jest położone na wysokości 900 metrów nad poziomem morza.


Mój syn zachwycony okolicą i przyrodą.


Czyste wody jeziora zachęcały do kąpieli.


Widok na plac zabaw i fragment restauracji nad jeziorem.


 

No comments:

Post a Comment